Aurinkopainotteiset sopeutumisvalmennuskurssit, Ray

Iholiitto järjestää aikuisille atooppista ihottumaa sairastaville aurinkopainotteista sopeutumisvalmennusta Raha-automaattiyhdistyksen tuella.

Kurssin tavoitteena on kuntoutujan elämänlaadun paraneminen sekä fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen toimintakyvyn koheneminen. Aurinkopainotteiseen sopeutumisvalmennuksen valinnoissa korostetaan seuraavia perusteita:

• lääketieteellisesti todettu pitkäaikainen atooppinen ihottuma
  • Kanariansaarten ilmaston ja meriveden suotuisa vaikutus
  • kuntoutuksen oikea-aikaisuus
  • ensikertalaisuus - toistamiseen haettaessa on perusteltava uudelleen valintaa
  • ryhmämuotoisen kuntoutuksen tarve
  • tiedon ja tuen tarve

Kurssin ohjelma on ryhmämuotoista ja se sisältää luentoja sekä keskustelu-, rentoutus- ja liikuntaryhmiä päivittäin. Lisäksi kurssin ohjelmassa on yksilöllistä ohjausta. Omahoito, itsenäinen sairauden kanssa selviytyminen ja arjenhallinta ovat keskeisiä teemoja. Kanariansaaret tarjoavat suotuisan ilmaston kuntoutusprosessille.

Kurssiin kuuluu kolme jaksoa:

• Vuorokauden mittainen alkujakso järjestetään kotimaassa päivää ennen lähtöä pääjaksolle.
  • Kahden viikon mittaisen pääjakso on SunConnect Mirador Atlantico hotellissa Puerto Ricon länsipuolella.
  • Viikonlopun mittainen jälkijakso pidetään noin kolme kuukautta pääjakson jälkeen kotimaassa.

2017 kurssit

Alkujakso                           Gran Canaria                       Jälkijakso                   Hakuaika päättyy

10.2.–11.2.2017                   11.2.–25.2.2017                   5.5–7.5.2017                9.12.2016

3.3.–4.3.2017                        4.3.–18.3.2017                    9.6–11.6.2017               13.1.2017

12.10.–13.10.2017           13.10.–27.10.2017                  ilm. myöhemmin          11.8.2017

9.11.–10.11.2017              10.11–24.11.2017                   ilm. myöhemmin           8.9.2017

Hakeminen:

Kurssille haetaan hakulomakkeella. Hakemukseen liitetään alle vuoden vanha lääkärin B-lausunto tai muu lääketieteellinen selvitys kuntoutuksen tarpeesta. Hakulomakkeen voi myös tilata Iholiitosta toimisto(at)iholiitto.fi tai p. 010 325 2570.

Hakemus lähetetään osoitteella:

Iholiitto ry/Teija Launis, Karjalankatu 2 B, 3. krs, 00520 Helsinki.

HAKULOMAKE AURINKOPAINOTTEISEEN SOPEUTUMISVALMENNUKSEEN >>

Kustannukset:

Kurssin omavastuu on 400 €. Jokainen osallistuja huolehtii itse matkavakuutuksestaan. Kurssin aikaista ansionmenetystä korvaamaan voi hakea kuntoutusrahaa Kelasta. Kurssin kokonaispituus on 19 vuorokautta, kuntoutusrahan omavastuuaika on kurssin alkamispäivä ja sitä seuraavat 9 arkipäivää. Kurssille osallistuva voi hakea Kelasta matkakorvausta kotimaan matkasta omavastuuosuuden (25 €/suunta) ylittävältä osalta.

Lisätietoja: Teija Launis, kuntoutussuunnittelija p.010 325 2572 tai teija.launis(at)iholiitto.fi

Tulostettava kurssiesite >>