Tuetut lomat

Tuetut lomat antavat mahdollisuuden saada tauko arjesta, virkistyä ja saada vertaistukea.

Tuetuilla lomilla on lomapaikan järjestämää ohjattua vapaa-ajan ohjelmaa ja usein oma ryhmänvetäjä. Ohjelmaan osallistuminen on lomilla vapaaehtoista.

Lomat järjestetään yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja Lomahuollon (MTLH) kanssa Raha-automaattiyhdistyksen tuella. Lomanjärjestäjä tekee osallistujavalinnat sosiaalisin, terveydellisin ja taloudellisin perustein. Valinnoissa huomioidaan mm. työttömyys, yksinhuoltajuus, perhetilanne, sairaudet, pienituloisuus ja velat sekä vaikea elämäntilanne. Lomalle voi päästä joka toinen vuosi.

Omavastuuosuus lomilla on aikuisilta 20 €/vrk. Alle 17-vuotiailta ei peritä omavastuuta. Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa, lomapaikan allasosaston ja kuntosalin käyttö, yleinen vapaa-ajan ohjelma ja ryhmän ohjelma. Matkakuluista lomalaiset vastaavat itse.

Lomalle haetaan sähköisellä hakemuksella, joka löytyy MTLH:n sivuilta osoitteessa www.mtlh.fi. Hakemus tulee tehdä viimeistään kolme kuukautta ennen loman alkua. Hakulomakkeen voi myös tilata MTLH:sta.

Hakemus lähetetään osoitteeseen:

Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto

Mannerheimintie 31 B 20

00250 Helsinki

Lomien tiedot ovat ennakkotietoja. Ajantasaiset lomatiedot ja hakutiedot löytyvät Iholiiton tai Maaseudun Terveys- ja Lomahuollon nettisivuilta.

Lisätiedot: järjestösuunnittelija Mira Airola, mira.airola(a)iholiitto.fi tai 050 5167 858

Iholiiton tuetut lomat 2017

Iholiiton perheet ja aikuiset                              26.6. – 1.7.2017          Kuortaneen Urheiluopisto

Palovammayhdistys (perheet ja aikuiset)        10.7. – 15.7.2017        Liikuntakeskus Pajulahti