Tukea

Vertaistukea yhdistyksestä

Meidän yhdistyksemme sai Iholiiton kevätpäivillä uuden vertaistukihenkilön Kotkasta: Riitta Muuri. Hänet tavoittaa sähköpostilla riitta.muuri at luukku.com sekä puhelimitse 050 3449 367.

Ota yhteyttä, alla yhdistyksemme vertaistukijat:

• Esko Puuperä, Haukipudas, 0400 762 390, esko.puupera at luukku.com
  • Merja Juurinen, Rusko, (02) 432 1056 ja 040 720 7560, merja.juurinen at gmail.com
  • Riitta Sinimuuri, Mikkeli, 050 3449 367, riitta.sinimuuri at gmail.com

Vertaistukea ihotautia sairastavalle

Iholiitto ylläpitää vertaistukijoiden verkostoa, joka tarjoaa ihotautia sairastavalle ja hänen läheisilleen tukea ja apua jaksamiseen. Vertaistukija on tavallisen ihmisen tiedoin ja taidoin varustettu vapaaehtoinen, jolla on omakohtaisia kokemuksia ihosairaudesta, joko omalta kohdalta tai läheisensä kautta. Tuettavalleen hän on kuuntelija ja kokemusten jakaja.

Vertaistukijaan otetaan yhteyttä puhelimitse, kirjeitse tai sähköpostin kautta. Hänet voi kohdata kahvikupin ääressä tai yhdistyksen tilaisuuksissa. Vertaistukea tarjoavat myös muut väylät, kuten Iholiiton kurssit, jäsenyhdistysten toiminta ja Iholiiton keskustelupalsta.

Vertaistukijoita koulutetaan tarpeen mukaan järjestettävillä peruskursseilla.

Jos haluat tietää enemmän vertaistukihenkilötoiminnasta tai ryhtyä vertaistukihenkilöksi, ota yhteyttä Iholiittoon järjestösuunnittelijaSatu Niemiseen, Karjalankatu 2 B 3. krs, 00520 Helsinki, puh. (09) 7562 0132, satu.nieminen at iholiitto.fi

Lue lisää Iholiiton vertaistukisivuilta.

Muista myös Iholiiton keskustelupalsta.