Aurinkopainotteiset sopeutumisvalmennuskurssit, Ray

Iholiitto järjestää aikuisille atooppista ihottumaa sairastaville aurinkopainotteista sopeutumisvalmennusta Raha-automaattiyhdistyksen tuella.

Kurssin tavoitteena on kuntoutujan elämänlaadun paraneminen sekä fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen toimintakyvyn koheneminen. Aurinkopainotteiseen sopeutumisvalmennuksen valinnoissa korostetaan seuraavia perusteita:

• lääketieteellisesti todettu pitkäaikainen atooppinen ihottuma
  • Kanariansaarten ilmaston ja meriveden suotuisa vaikutus
  • kuntoutuksen oikea-aikaisuus
  • ensikertalaisuus - toistamiseen haettaessa on perusteltava uudelleen valintaa
  • ryhmämuotoisen kuntoutuksen tarve
  • tiedon ja tuen tarve

Kurssin ohjelma on ryhmämuotoista ja se sisältää luentoja sekä keskustelu-, rentoutus- ja liikuntaryhmiä päivittäin. Lisäksi kurssin ohjelmassa on yksilöllistä ohjausta. Omahoito, itsenäinen sairauden kanssa selviytyminen ja arjenhallinta ovat keskeisiä teemoja. Kanariansaaret tarjoavat suotuisan ilmaston kuntoutusprosessille.

Kurssiin kuuluu kolme jaksoa:

• Vuorokauden mittainen alkujakso järjestetään kotimaassa päivää ennen lähtöä pääjaksolle.
  • Kahden viikon mittaisen pääjakso on SunConnect Mirador Atlantico hotellissa Puerto Ricon länsipuolella.
  • Viikonlopun mittainen jälkijakso pidetään noin kolme kuukautta pääjakson jälkeen kotimaassa.

Syksyn 2016 kurssit

Alkujakso                           Gran Canaria                       Jälkijakso                           Hakuaika päättyy

27. – 28.10.2016              28.10 – 11.11.2016                 kevät 2017                        19.8.2016

18. – 19.11.2016              19.11. – 3.12.2016                  kevät 2017                         16.9.2016

Huom! Hakuaikaa jatkettu!

Kevään 2017 kurssit

10.–11.2.2017                   11.2.–25.2.2017           ilmoitetaan myöhemmin                 9.12.2016

3.–4.3.2017                        4.3.–18.3.2017             ilmoitetaan myöhemmin                 13.1.2017

Hakeminen:

Kurssille haetaan hakulomakkeella. Hakemukseen liitetään alle vuoden vanha lääkärin B-lausunto tai muu lääketieteellinen selvitys kuntoutuksen tarpeesta. Hakulomakkeen voi myös tilata Iholiitosta toimisto(at)iholiitto.fi tai p. 010 325 2570.

Hakemus lähetetään osoitteella:

Iholiitto ry/Teija Launis, Karjalankatu 2 B, 3. krs, 00520 Helsinki.

Kustannukset:

Kurssin omavastuu on 400 €. Jokainen osallistuja huolehtii itse matkavakuutuksestaan. Kurssin aikaista ansionmenetystä korvaamaan voi hakea kuntoutusrahaa Kelasta. Kurssin kokonaispituus on 19 vuorokautta, kuntoutusrahan omavastuuaika on kurssin alkamispäivä ja sitä seuraavat 9 arkipäivää. Kurssille osallistuva voi hakea Kelasta matkakorvausta kotimaan matkasta omavastuuosuuden (25 €/suunta) ylittävältä osalta.

Lisätietoja: Teija Launis, kuntoutussuunnittelija p.010 325 2572 tai teija.launis(at)iholiitto.fi

HAKULOMAKE AURINKOPAINOTTEISEEN SOPEUTUMISVALMENNUKSEEN >>